E-Arşiv Fatura Uygulamasında Bilmeniz Gerekenler

E-Arşiv Faturaya dahil olmayan mükellef tarafından 1 Ocak itibaren düzenlenecek 5 bin ve 30 bin TL üzerindeki faturaların e-Arşiv Fatura olarak düzenlenmesi uygulamasında bilmeniz gerekenler.

e-Arşiv Fatura Portalı uygulaması ne zaman başlayacak?

5.000 ve 30.000 üzeri faturaların e-Arşiv Portalından düzenlenme zorunluluğu 1 Ocak 2020 tarihinden itibaren başlayacaktır.

Aynı Gün içerisinde aynı mükellefe kesilen fatura tutarının 5.000 ve 30.000 tutarını geçmesi halinde yapılacak işlemler

Aynı gün içerisinde aynı müşteriye kesilen birden fazla fatura tutarının e-Arşiv Fatura limitlerini aşması halinde önceki kağıt olarak kesilen faturaların iptal edilerek tek bir fatura halinde e-Arşiv Fatura Portalı üzerinden e-Arşiv Fatura olarak kesilmesi gereklidir.

e-Arşiv Portalına Giriş ve Mali Mühür Zorunluluğu

e-Arşiv fatura Portalına Mali Mühür veya e-imza olmadan İnteraktif Vergi Dairesi kullanıcı kodu ve şifresi ile giriş yapılabilecektir. Mükellefin ayrıca Mali Mühür alma veya kullanma zorunluluğu bulunmamakla beraber e-Arşiv Fatura GİB Mali Mühür'ü ile onaylanacaktır.

 

5.000 ve 30.000 TL tutarının altındaki tüm faturalar e-Arşiv Portalı üzerinden kesilebilir mi?

5.000 ve 30.000 TL tutarının altında kalan faturalar için e-Arşiv Portalı Kullanıma mükellefin tercihine bırakılmıştır. Mükellefler 5.000 ve 30.000 TL altındaki tüm faturalarını e-Arşiv Fatura Portalı üzerinden kesebilirler.

e-Arşiv Fatura Portalında düzenlenen faturalar alıcıya nasıl teslim edilecek?

e-Arşiv Fatura Portalından düzenlenen e-Atşiv Fatura alıcıya e-mail, sms, veya e-Arşiv faturanın kağıt çıktısı alındıktan sonra imzalanarak teslim edilebilecek. 

e-Arşiv Fatura'nın saklama işlemleri nasıl yapılacak?

e-Arşiv Fatura Portalından e-Arşiv Faturaların, sorgulama, görüntüleme, indirme ve kağıt çıktısının alınması Portal üzerinden yapılabilecek. e-Arşiv Faturanın saklama ve ibrazı mükellefin sorumluluğunda olduğundan mükellefin e-Arşiv Faturaların elektronik olarak ya da kağıt çıktı alınarak saklaması gereklidir.

Image placeholder

Muhammed Karabağ

1989 yılında Dicle Üniversitesi İşletme ve 1995 yılında da Anadolu Üniversitesi İktisat bölümlerinden mezun oldu. 1999 yılından beri Avcılar'da kendi ofisinde Serbest Muhasebeci Mali Müşavir olarak çalışan Karabağ, kurucusu ve ortağı olduğu Avcılar'daki Bağımsız Denetim A.Ş.'de Yönetim Kurulu Başkanı olarak çalışmalarını devam ettirmektedir.

Yorumlar

Bu habere henüz yorum yapılmadı.